Nošení dětí: Denisa Bel Hadjsalah

22.10.2021 09:00

Nošení dětí s sebou přináší tolik otázek - a také tolik krásných zážitků! Na přednášce se budeme věnovat zejména tomu, proč vlastně děti nosit, proč jim nošení tak prospívá a i proč ho často s takovou vervou vyžadují. 

Hlavně probereme ale praktické otázky: kdy, jak, v čem a jak dlouho nosit, aby to bylo zdravé, ergonomické a zároveň pohodlné? Je lepší šátek nebo nosítko? Jak je to s polohami miminka na těle rodiče a jak řešit, když dítě v šátku nebo v nosítku pláče? A jak dětátko při nošení oblékat? Na toto vše a spoustu dalších praktických tipů, si společně odpovíme a vše vám vždy i názorně ukážu :)

O Denise:

Má cesta k nošení a celému kontaktnímu rodičovství začala narozením mé nejmladší dcery. Byla velmi kontaktní a citlivá, naslouchala jsem těmto signálům a tak jsme téměř od narození najely na bezplenkovou komunikační metodu. Fungovalo nám to báječně a tak jsem pátrala dále, jak kontaktní výchově pomoci. A ač jsem vždy myslela, že já bych šátek určitě neuvázala, objednala jsem si ještě v šestinedělí lektorku vázání šátku na individuální kurz u nás doma. To bylo 31.5.2015 a já pak poprvé šla ven na procházku s dcerkou v šátku…a od té doby už každý den... po celý následující rok...a i ten další. Šátek se stal nevídaným pomocníkem a já měla konečně volné ruce, abych se mohla věnovat i tou dobou 18m synovi, i starším sourozencům. Zvládnout domácnost, práci z domova a hlavně pak naše 4 děti a tehdy ještě 4 patra bez výtahu, se zdálo náhle být mnohem méně náročné a dodalo mi to novou životní energii. 

Co se nošení týče, cítila jsem, že to je něco, čemu se chci věnovat více do hloubky. Po pronošených 2 letech, kdy 18m bylo intenzivní a výhradní nošení s absencí kočárku, jsem začala poskytovat rady a poradenství dalším rodičům. Absolvovala jsem základní i nástavbový kurz Německé Die Trageschule Dresden přímo pod vedením odbornice a zakladatelky Ulrike Höwer a prošla v roce 2018 certifikací, díky které mohu vystupovat pod záštitou "Die Trageschule". Také jsem v roce 2016 absolvovala kurz laktačního poradenství, pořádaný Laktační Ligou. Dalším krokem mé cesty bylo vybudování půjčovny šátků a nosítek, která fungovala nejprve na dálku popř. s předáním u nás “mezi dveřmi”. Když ale lokálních rodičů začínala být většina, rozhodla jsem se zariskovat a otevřít si kamennou prodejnu a půjčovnu…A tak vzniklo Nosím tě :) Jsem také dlouholetou správkyní a spoluzakladatelkou facebookové skupiny Moderní nosičky i stejnojmenných webových stránek, které mají jasným a srozumitelným jazykem představit rodičům, že nošení je snadné a přirozené a není třeba v tom hledat žádnou vědu. V mém poradenství bych ráda to vše, co mi v péči o miminko dávalo smysl (nošení, kojení, látkování i bezplenkování), pojala jako takový “komplex”, který bych ráda rodičům předávala jako propojený celek, který je pro nás tak přirozený, jako lidstvo samo.

Kontakt

Ergonomické nošení dětí a laktační poradenství www.nosimte.cz
www.kristynacharvatova.cz
777 476 062 Denisa - denisa@nosimte.cz (nošení)
737 636 490 Kristýna - poradenstvi@kristynacharvatova .cz (kojení)
info@nosimte.cz